radioigualada.cat

radioigualada.cat
.

dijous, 16 d’octubre del 2025

Rebeca Martín-Counting Crows


El cor és allò que importa

 

Com les relacions que saben evolucionar al llarg del anys, els components de Counting Crows són amics i músics des de en fa més de trenta. I no m’ho invento sinó que reprodueixo el que Adam Duritz ha repetit en el tercer del tres concerts que els vist fins ara, dimarts 14 d’octubre de 2025. A més a més, com que defugen la rutina, innovant en la selecció i interpretació de temes a cada gira, quan tornin, com va anunciar Adam (el mencionaré diverses vegades, aviso) a l’acomiadar-se després de dues intenses hores, hi tornaré.

Perquè assistir a un concert de Counting Crows és una experiència que et retorna la fe en la humanitat al veure un cantant de 61 anys interpretant amb el cor a la mà i amb una veu meravellosa i de timbre inconfusible que es converteix en mel per a les orelles. Adam és tan perfeccionista que es va passar tres quartes part del concert donant indicacions a l’equip tècnic dels monitors entre tema i tema mentre naltrus aplaudíem l’excel·lent banda. Pels seus gestos diria que no estava content. Afortunadament, els seus comentaris van tenir l’efecte buscat i a la darrera part de l’actuació se’l veia relaxat i gaudint 100%.

 


A diferència del directe del 26 de setembre de 2022, en aquest concert van deixar de banda hits del seus dos primers àlbums, August And Everything After (1993) i Recovering The Satellites (1996), per centrar-se en temes més desconeguts però que reinterpretats per al directe esdevenen un espectacle proper al soul, burxant en les ferides com Colorblind o Washington Square. Precisament en aquestes composicions és on les obsessions o temes recurrents d’Adam són més òbvies: la pluja de la què resguardar-se (Raining in Baltimore; Virginia Through The Rain; Rain King, tot i que no és melancòlica), la necessitat d'escapar, la invisibilitat que sembla perseguir-lo, Elvis o la importància del cor (Omaha).

Incapaç d’afirmar que sempre interpretin en directe Mr. Jones en tercera posició per respectar l’ordre en què apareixia al seu àlbum de debut, tot i que també va passar el 2022 al Razzmatazz, el tema amb que la immensa majoria de la població els associa va tornar a sonar-hi ahir a la mateixa sala després de Spaceman in Tulsa i Mrs. Potter Lullaby. Ahir, però, a diferència del 2022 en què va costar reconèixer-la pel ritme i tempo triat, va sonar bastant fidel a l’original. Després, però, malgrat que el públic cantava a ple pulmó les cançons segons estan enregistrades i les han escoltat fins a la sacietat, Adam va apostar per una cosa que m’encanta que fa en directe: alentir o trencar el ritme d’una cançó i anar-se’n ves a saber on, fins al punt d’afegir estrofes senceres.

Al bis ens va confessar que des de sempre ha intentat triar Barcelona o Madrid com a data final per poder gaudir d’unes merescudes vacances. I yes, després de Holiday In Spain, els llums del Razzmatazz il·luminaven els amplis somriures d’unes persones felices d’haver-se retrobat amb Adam Duritz, Jim Bogios, David Bryson, Charlie Gillingham, David Immerglück (i el cert és que sempre riu), Millard Powers i Dan Vickrey.

Rebeca Martín Retuerto